Top Superfoods 1

header1000

การกินอาหารที่มีประโยชน์นั้นเป็นอีกหนึ่งทางเลือกในการดูแลรักษาสุขภาพร่างกายและจิตใจอย่างเป็นองค์รวม หลักการนั้นก็แสนจะง่ายดายเพียงดูจากอาหารที่คุณรับประทานในหนึ่งวัน

ก็สามารถทำให้เราเห็นได้ว่าวันนั้นร่างกายคุณจะมีความรู้สึกอย่างไร อย่าได้แปลกใจหากคุณพบว่ารู้สึกอ่อนเพลียและเจ็บป่วยง่าย หลังจากเผลอใจให้อาหารขยะมาแล้วทั้งวัน

การทานอาหารที่ดีต่อร่างกาย, ออกกำลังกายอย่างสม่ำเสมอนั้น และทำจิตใจให้ปลอดโปร่งนั้น จะเป็นสิ่งสำคัญที่ทำให้ร่างกายของคุณยังคงแข็งแรงพร้อมใช้งาน และน้ำหนักอยู่ในเกณฑ์มาตรฐานอีกด้วย

สุดยอดอาหารสุขภาพ: วันนี้คุณทานอาหารสุขภาพเหล่านี้แล้วหรือยัง?

1.อัลม่อน

เจ้าถั่วรูปร่างรีๆนี้แหละ ที่เป็นแหล่งอาหารที่อุดมไปด้วยแคลเซียมมากถึง23มิลลิกรัมต่อออนซ์ ซึ่งล้ำหน้าถั่วชนิดอื่นๆไปแบบไม่เห็นฝุ่นนอกจากนั้นเจ้าอัลมอนเพื่อนรักของเรายังอุดมไปด้วยวิตามินอีและโปรตีนที่สำคัญต่อร่างกาย ดังนั้นชาวมังสวิรัตทั้งหลายจึงควรรับประทานอัลม่อนเพื่อช่วยเสริมโปรตีนให้แกร่างกายอย่างสม่ำเสมออีกด้วย

2.ใบของต้นบล็อกโคลี่

ผักใบเขียวนั้นเป็นอีกหนึ่งตัวอย่างที่ดีสำหรับอาหารที่ส่งผลดีต่อร่างกายของเราอย่างมาก เพราะมันอุดมไปด้วยโพรแทสเซียม, เหล็ก, แคลเซียม, ใยอาหาร, วิตามีเอ, วิตามินอี และวิตามินเค

ตัวใบจากต้นบล็อกโคลี่เองก็อัดแน่นไปด้วยลูทีน ซึ่งเป็นสารแอนติออกซิแดนซ์ที่ช่วยบำรุงรักษาจอประสาทตาของเราไม่ให้ถูกทำร้ายจากสารอนุมูลอิสระต่างๆ ใบจากต้นบล็อกโคลี่นับเป็นหนึ่งในอาหารที่ทรงคุณประโยชน์มากที่สุดบนโลกนี้ สามารถช่วยฟื้นฟูและป้องกันปัญหาต่างๆได้มากมาย อาทิเช่น ชะลอวัย, กระดูกแข็งแรง, ลดความเสี่ยงต่อการเกิดภาวะความดันโลหิตสูง, ลดอาการอักเสบ,ช่วยป้องกันมะเร็ง, ป้องกันโรคอัลไซเมอร์, ป้องกันโรคหลอดเลือดสมอง และลดความเสี่ยงทารกพิการแต่กำเนิดในกลุ่มคุณแม่ที่ตั้งครรภ์

3.อะโวคาโด

ผลไม้แสนอร่อยนี้มีพื้นเพมาจากแถบเม็กซิโก และภูมิภาคอื่นๆในอะเมริกาใต้ อะโวคานั้นเต็มไปด้วยไขมันดี ซึ่งช่วยลดปริมาณไขมันเลวลงได้มาก และเนื่องจากความนิยมในการรับประทานอาหารขาดมันเนยและพร่องมันเลย การรับประทานอะโวคาโดสดๆนั้นช่วยให้ร่างกายได้รับไขมันไม่อิ่มตัวเชิงเดี่ยวในปริมาณมาก ซึ่งเป็นสิ่งที่ดีเยี่ยม

4.น้ำนมดิบ

ผู้คนส่วนใหญ่มักจะมีความเข้าใจว่านมเป็นเครื่องดื่มชนิดหนึ่งให้คุณค่าไม่ต่างจากอาหาร ทว่าน้ำนมดิบ(โดยเฉพาะนมหมักบัวหิมะธิเบต,คีเฟอร์)นั้นให้สารอาหารมากมายต่อร่างกาย เช่นวิตามินเอ, วิตามินดี,วิตามินซี,วิตามินบี, แคลเซียม,แม็กนีเซียม,ฟอสฟอรัส, กรดไขมันดี และแร่ธาตุ

ข้อมูลจาก www.draxe.com

 

Eating healthy is one of the very best things you can do for your body and mind. It’s simple: The foods you choose to eat every day determine on a daily basis how you’ll feel that day. If you put a lot of junk food in, don’t be surprised if you lack energy or get sick easily.

If you eat a variety of fresh, organic and raw foods, you’ll notice you feel more energetic and even optimistic than when you ate poorly. When you eat a kaleidoscope of different whole, raw foods, you’re giving your body the nutrients it needs to function and thrive.  This is key for feeling good not just daily, but in the long run, too.

Eating healthy foods regularly, engaging in regular exercise, and finding ways to decrease stress will keep your joints fluid and mobile, your blood pressure regulated, and your weight at a healthy level.

Top Superfoods

While eating healthy can be considered by many to be a ‘no-brainer,’ there are certain foods bursting with loads of nutrition that the average Western eater is going without. Going forward, make sure that doesn’t describe you!

Discover the following superfoods and make them part of your weekly eating plan:

  1. Almonds

These oval-shaped little nuts just may hold the key for many to get more calcium in their diets. In fact, this nut is the richest source of calcium out of all the nuts coming in at 23 milligrams of calcium in just one serving. What makes the nutrition-rich almond even more desirable is its high level of vitamin E, with one serving providing 15 percent of the RDA for vitamin E. But the goodness of almonds doesn’t stop there. Almonds are also a valuable source of protein. So if you don’t eat meat, be sure to stock up on almonds.

  1. Broccoli Rabe

This green leafy vegetable is a great example of a food that can have a huge impact on your nutrition and overall health. It’s packed with potassium, iron and calcium, dietary fiber and as well as vitamins A, C and K.

Broccoli rabe also contains lutein, which is an antioxidant that protects the retinas of your eyes from damage caused by free radicals. Broccoli rabe is one of the most nutrient-dense foods on the planet. The health benefits are numerous and include:

  • Slows aging
  • Stronger bones
  • Decreased risk of hypertension
  • Lessens inflamation
  • Cancer protection
  • Alzheimer’s protection
  • Stroke prevention
  • Protects against birth defects
  1. Avocados

This delicious fruit native to South America and Mexico is loaded with the healthy fats essential for life. These healthy fats are the ones many Westerners’ bodies are seriously deprived of due to the no-fat, low-fat diet craze. Eating fresh, benefit-loaded avocados gives the body a healthy dose of these monounsaturated fats.

  1. Raw Milk

While at first you may think that milk is a beverage it’s actually considered a food. Raw milk, especially kefir, provides the body with a rich source of vitamins A, D, C and B. It’s also loaded with calcium, magnesium, phosphorus, essential fatty acids (medium-chain triglycerides, or MCT oil) and trace minerals.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s